Zur Haupt­na­vi­ga­ti­on sprin­gen [Alt]+[0] Zum Sei­ten­in­halt sprin­gen [Alt]+[1]

Teil III Schrei­ben

Kopfzeile

Schrei­ben

Vor­ge­legt wer­den zwei Auf­ga­ben, von denen der Schü­ler eine aus­wählt.
Er­war­tet wird ein Text von min­des­tens 150 Wör­tern.

  1. Ge­schich­te ver­voll­stän­di­gen.
    Schrei­ben Sie die Ge­schich­te zu Ende und geben Sie ihr eine Über­schrift.


    a) On a won­der­ful sunny morning Jack woke up, and loo­ked out of the win­dow. "What a won­der­ful morning," he thought. He tur­ned around, loo­ked at his alarm-clock, and then star­ted to scream, "Ten to nine? Oh dear!" …

    b) Nina had stay­ed at home while her fa­mi­ly had gone on a weekend trip. It was the first time that she stay­ed at home on her own over the weekend. She didn’t want to disap­point her par­ents and star­ted to do a litt­le bit of tid­y­ing up. When she had fi­nis­hed, she took the rub­bish outs­ide and be­fo­re she could hurry back, she heard the door close. There she was, outs­ide wi­thout any keys …

    c) On a won­der­ful sunny morning I de­ci­ded

  2. E-mail schrei­ben

    a) Sie haben im Rah­men der Be­rufs­ori­en­tie­rung bei der Firma, für die Sie nach Ihrer Prü­fung ar­bei­ten möch­ten, ein zwei­wö­chi­ges Prak­ti­kum ab­sol­viert. Schrei­ben Sie Ihrer ame­ri­ka­ni­schen Freun­din eine E-Mail über Ihre Er­fah­run­gen wäh­rend des Prak­ti­kums und über Ihre Er­war­tun­gen von Ihrem zu­künf­ti­gen Ar­beits bzw. Aus­bil­dungs­platz.

    b) Du­ring your last ho­li­days you got to know a young Ame­ri­can. You have been in touch since then and you have in­vi­ted him to come and stay with you for some days. This is Mike’s reply.

    Dear ...

    thanks for in­vit­ing me! I‘d love to come and see your be­au­ti­ful coun­try. You know, I’ve never been there. What would be the best time to come? I don’t even know if it’s going to be very hot in Ger­ma­ny du­ring the sum­mer. I don’t like it too hot, you know.
    And is there any­thing else I should know be­fo­re I leave here? Plea­se an­s­wer soon, so I can pre­pa­re well for my jour­ney.

    Best wis­hes,
    Mike



    Write Mike an email and give him all the in­for­ma­ti­on he may need. Tell him about the fol­lo­wing:

    · what trips you would like to make
    · what the best sea­son would be for Mike to come
    · how he could best pre­pa­re for his jour­ney
    · what kind of clo­thes he should bring

  3. Ge­schich­te er­zäh­len

    Choo­se one of the pic­tu­res and tell the story be­hind it
    Bilder

  4. Ar­ti­kel für eine Schul­zei­tung schrei­ben

    Die Re­dak­ti­on der Schul­zei­tung Ihrer ame­ri­ka­ni­schen Part­ner­schu­le hat bei Ihrer Schu­le um Hilfe ge­be­ten. Ihre Schu­le soll in der ame­ri­kan­si­chen Schul­zei­tung vor­ge­stellt wer­den. Schrei­ben Sie einen Ar­ti­kel von min­des­tens 150 Wör­tern.

  5. Eine Stel­lung­nah­me zu einem Thema schrei­ben Schrei­ben

    Sie einen Ar­ti­kel für Ihre Schü­ler­zei­tung zum Thema So­zia­le Netz­wer­ke On­line. More and more young peop­le join in to so­ci­al net­works like Face­book or Twit­ter. Why do they sign in to them and what are the dan­gers?