Zur Hauptnavigation springen [Alt]+[0] Zum Seiteninhalt springen [Alt]+[1]

Kommunikationsaufgabe 4

Infobox

Diese Seite ist Teil einer Materialiensammlung zum Bildungsplan 2004: Grundlagen der Kompetenzorientierung. Bitte beachten Sie, dass der Bildungsplan fortgeschrieben wurde.

Folgende Kommunikationsaufgabe ist für Übungszwecke nach einer Einheit zum Thama teenage life in der 9. Klasse konzipiert. Sie übt das dialogische Sprechen . Es wird empfohlen, den SuS eine Vorbereitungszeit von ca. 3 Minuten zu gewähren. Anschließend sollten die SuS ca. 4 Minuten sprechen.

THEMA: PROS AND CONS OF FACEBOOK

Dialog:
Student A

Read the following tasks. You have 3 minutes preparation time, after which you should begin your discussion with your partner. Your discussion should last about 4 minutes.

You believe that Facebook has a bad influence on the lives of teenagers. Try to convince your partner of the the rightness of your position. Here are some arguments you can use: 1
            -People don’t have real life relationships anymore.
            -It’s too easy to check up on people’s lives

Before the end of the discussion, try to reach an agreement with your partner: Is Facebook a good or a bad thing?


Student B

Read the following tasks. You have 3 minutes preparation time, after which you should begin your discussion with your partner. Your discussion should last about 4 minutes.

You believe that Facebook has a positive influence on the lives of teenagers. Try to convince your partner of the rightness of your position. Here are some arguments you can use:
            -Facebook is great to keep in touch with friends
            -Facebook gives you a place where you can be yourself and express your feelings

Before the end of the discussion, try to reach an agreement with your partner: Is Facebook a good or a bad thing?


1   Diese Argumente können fakultativ im Sinne einer Binnendifferenzierung für schwächere SuS eingesetzt werden.

Kommunikationsaufgabe 4: Herunterladen [doc] [33 KB]

Kommunikationsaufgabe 4: Herunterladen [pdf] [62 KB]