Zur Hauptnavigation springen [Alt]+[0] Zum Seiteninhalt springen [Alt]+[1]

Grammatik

Infobox

Diese Seite ist Teil einer Materialiensammlung zum Bildungsplan 2004: Grundlagen der Kompetenzorientierung. Bitte beachten Sie, dass der Bildungsplan fortgeschrieben wurde.

HSV und Grammatik - Ein Unterrichtsentwurf für Klasse 7

Materialien:     Lehrwerk: Cornelsen A3 Unit 1, pp. 12-13; Tafel, Kreide, CD-Player, CD Cornelsen A3 zum Schülerbuch
Soziokulturelles Thema der Bildungsstandards:  

Die SuS können…     …Fragen stellen und beantworten (Grammatische Kompetenz)
…kurze, klare und einfache Anweisungen (…) sowie Informationen verstehen, sofern in deutlich artikulierter Standardsprache und mit vertrautem Akzent gesprochen wird (Hör- und Hör- /Sehverstehen)
…ihre Reaktion auf Gelesenes, Gehörtes oder Gesehenes in altersgemäßer Form beschreiben.(Sprechen)

Kompetenz

Medien

Arbeitsauftrag

HSV (grob)

Bilder, CD

Listen for gist. (Who, where, when, what…) (no writing)

HSV (global)

Multiple Matching, Bilder, CD

Give your reasons for matching the pictures with the letter.
(A – Science Museum, etc.)
(no writing)

HV (selektiv)

Ohne Buch/Bilder.

Listen for details. Note key words.

SV

Ohne CD,
Nur Buch/Bilder

Work in pairs. With the help of your key words write down questions to be answered by the class.

Revision grammar: questions

Tafel

Write your best question on the board.

Revision grammar: questions

Tafel, grüne Kreide

Spot the mistakes: Everybody is welcome to correct mistakes on the board.

Revision grammar: questions

 

Copy the questions from the board.

Kennenlernen von halboffenen und geschlossenen Aufgabentypen

 

Homework: Find answers with the help of your key words and the pictures in your book. Write three possible answers to the questions. One of it must be correct.

 

Tafelanschrieb/Ergebnisse der SuS:

Die in Klammern stehenden Schülerbeiträge wurden sprachlich von SuS an der Tafel verbessert.

  1. What is the first thing they see in the museum?    
    (What is the first thing what they see in the museum? – relative clauses, contact clauses)
    □ a locomotive (x)    □ a plane                  □ a rocket
    What can you find in the Science Museum?
    □ Stephenson's socket                 □ Stephenson's rocket (x)             □ Stephenson's pocket
    What does Asif´s father call Stephenson´s Rocket?        
    (To what thing does Asif's father say Stephenson`s Rocket?)
    □ a car                       □ a plane                  □ a train (x)

  2. What is the name of the game Asif plays?
    (How names the game which Asif play ? – questions with do, wh-questions, 3rd person singular -s )
    □ Scary London      □ Bad London          □ Dangerous London (x)
    How many points does Hassan have?
    □ 300             □ 360 (x)                    □ 60
    Who is the winner?
    □ Robert                    □ Alistair        □ Hassan (x)
  1. How can Asif buy the article?    
    □first hand   □ second hand (x)   □ third hand
    What can you buy in Brick Lane?        □ DVDs (x)                □ TVs             □CDs
    What special food can you eat in Brick Lane? (not given in the LC)

  2. What is the name of the band?
    □ California Hotel (x)                     □ Asian Fusion                   □ African Food
    Where is the concert?
    □ Buckingham Palace                   □ Hyde Park (x)                   □ Brick Lane
    Where does the band come from?
    □ France                   □ America                 □ England   

Grammatik: Herunterladen [pdf] [217 KB]