Zur Haupt­na­vi­ga­ti­on sprin­gen [Alt]+[0] Zum Sei­ten­in­halt sprin­gen [Alt]+[1]

rea­ding

In­fo­box

Diese Seite ist Teil einer Ma­te­ria­li­en­samm­lung zum Bil­dungs­plan 2004: Grund­la­gen der Kom­pe­tenz­ori­en­tie­rung. Bitte be­ach­ten Sie, dass der Bil­dungs­plan fort­ge­schrie­ben wurde.

Ge­schlos­se­ne Auf­ga­ben

Gap-fil­ling 1 - nouns
  • Read the text and for each gap in the text select the most ap­pro­pria­te word/phra­se from the fol­lo­wing list. Write the let­ters in the re­spec­tive gap.
  • Er­höh­ter Schwie­rig­keits­grad:

                 Note that there are seven gaps, but nine words/phra­ses to choo­se from.

Soc­cer
  • There fol­lows a text about the pitch. Here is a sen­tence as an ex­amp­le:

The edges of the pitch are mar­ked with (   )  and, at each end, (   ) .

( A ) cent­re spot
( B ) goal lines
( C ) re­fe­ree
( D ) kick-off
( E ) si­de­li­nes
( F ) foot­ball pitch
( G ) cor­ner
( H ) cent­re cir­cle
( I ) half­way line
_______________________________________________________________­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­__

Er­war­tungs­ho­ri­zont


The edges of the pitch are mar­ked with (  E  ) and, at each end, ( B   ).
_______________________________________________________________­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­__

Gap-fil­ling 2 - verbs
  • Read the text and for each gap in the text select the most ap­pro­pria­te word/phra­se from the fol­lo­wing list. Write the let­ters in the re­spec­tive gap.
  • Er­höh­ter Schwie­rig­keits­grad:

                  Note that there are seven gaps, but ten words/phra­ses to choo­se from.

Soc­cer
  • There fol­lows a text about the pitch. Here is a sen­tence as an ex­amp­le:

The edges of the pitch are mar­ked with si­de­li­nes and, at each end, goal lines. A half­way line di­vi­des the pitch in two.

Mög­lich­keit zur Bin­nen­dif­fe­ren­zie­rung:

Die ge­kenn­zeich­ne­ten Ver­ben sind mög­li­che Lü­cken. Mög­lich ist, nur die Ver­ben im "sim­ple pre­sent" zu prü­fen. Um den Schwie­rig­keits­grad zu er­hö­hen kann je nach Text­vor­la­ge "pas­si­ve voice", "pre­sent per­fect" oder/und "will-fu­ture" er­gänzt wer­den.

Mög­li­che Text­quel­le:    Tell me about sport… foot­ball. Ed­wards, Ni­co­la (ed.) Evans Bro­thers Li­mi­ted 2009.

 

Mul­ti­ple Matching - The pitch

Die Li­ni­en kön­nen mit Zah­len be­legt wer­den und die rich­ti­gen Ant­wor­ten mit Buch­sta­ben (z.B. si­de­li­ne – A). Dann kann eine Mul­ti­ple Matching (ge­schlos­se­ne) Auf­ga­be dazu wie folgt lau­ten:

  • Match the num­bers with the cor­rect parts of the pitch.
( A ) cent­re spot
( B ) goal line
( C ) pe­nal­ty spot
( D ) si­de­li­ne
( E ) cor­ner
( F ) cent­re cir­cle
( G ) half­way line

Fussballfeld

Er­war­tungs­ho­ri­zont


A – 5; B – 2; C – 6; D – 1; E – 3; F – 7; G – 4

Ge­schlos­se­ne Auf­ga­ben: Her­un­ter­la­den [docx] [68 KB]

Ge­schlos­se­ne Auf­ga­ben: Her­un­ter­la­den [pdf] [461 KB]