Zur Hauptnavigation springen [Alt]+[0] Zum Seiteninhalt springen [Alt]+[1]

IKK in English G Access 2 New

 

Bestandsaufnahme mit Möglichkeiten zur Erweiterung und Vertiefung (add-on)
(TK = Teilkompetenz)

 

Unit Thema Wissen / Erkennen
(Tk1)
Reflektieren / Bewerten
(Tk2)
Handeln / Gestalten
(Tk3)
Add-on:
Erweiterung – Vertiefung
I In the holidays
(B-plan: Schule, Familie, eine Region / Dartmoor, eine Stadt / Plymouth, New England, Wetter)
Häkchen

identity / belonging:
Jahresablauf: your task

similarities / differences:
neighbours (S. 15)
boarding schools (S. 21)
handicaps (S. 14/15)
summer holidays (S. 25)

Everyday English (S. 23):
apologizing, thanking

conflict / resolution:
having to do chores
friends moving away
a new student in class

→ Vertiefung Tk 3 (S. 23, Everyday English): eine fremde Person höflich ansprechen, befragen, sich bedanken und verab-schieden
II A school day
(B-plan: Schule, Hobbies)
Häkchen

identity / belonging:

friends: class trip

similarities / differences:
class trips GB/D (S. 116)

Lieblings-musik

similarities / differences:
Musik in GB/D (S. 37)

Everyday English (S. 41):
agreeing, disagreeing

conflict / resolution:
behaviour in class
conflicts with parents

→ Vertiefung Tk 2 (S. 33): Compare British and German landscapes (rivers, lakes, mountains)
→ Vertiefung Tk2 / Tk 3 (S. 37, S. 39): Is it cool to listen to British music? Why do many German singers / bands use English?
→ Vertiefung Tk 3 (S. 41, Everyday English): gemeinsam eine Entscheidung fällen (siehe Beispiel 4 und Beispiel 5 im Begleit-material)
→ Am Ende der Unit: Lernaufgabe (siehe Begleit-materialien)
III Out and about
(B-plan: Hobbies, Einkaufen, eine Stadt / Plymouth)
Häkchen

Freizeit-gestaltung

similarities / differences:
Geld D/GB (S. 48)
Verhaltens-weisen im Alltag (Straßen-verkehr, Adapter, Bushalte-stelle, Geld; S. 57, 1)

Everyday English (S. 57):
polite requests
→ Vertiefung Tk 2 / Tk 3 (S. 57, S.60): Organize a town rally for a guest from England. What do visitors from England have to be careful about in Germany?
IV On Dartmoor
(B-plan: Familie, Feste / Bräuche, eine Region / Dartmoor, Tiere)
Häkchen

identity / belonging:
weekend activities
family: grandparents

similarities / differences:
local legends and stories (S. 80-81)

Everyday English (S. 75):
greeting, thanking
→ Vertiefung Tk 2 (S. 81): Tell a story or legend from your area.
V Celebrate
(B-plan: Feste / Bräuche, Essen bzw. Essens-gewohn-heiten)
Häkchen

identity / belonging:
going out with friends

similarities / differences:
celebrations in GB/D (S. 84, S. 88)

Everyday English (S. 97):
asking politely for permission

conflict / resolution:
being best friends

→ Vertiefung Tk 2 / Tk 3 (S. 96): Choose a typical dish from your region and explain to an English friend why it is a favourite.
VI A class trip
(B-plan: Schule, Feste / Bräuche, eine Region / Cornwall)
Häkchen

identity / belonging:

friends: class trip

similarities / differences:
class trips GB/D (S. 116)

Everyday English (S. 113):
Making polite requests, thanking

conflict / resolution:
being best friends

 

 

Weiter mit Camden Town 1