Zur Haupt­na­vi­ga­ti­on sprin­gen [Alt]+[0] Zum Sei­ten­in­halt sprin­gen [Alt]+[1]

IKK in Eng­lish G Ac­cess 2 New

 

Be­stands­auf­nah­me mit Mög­lich­kei­ten zur Er­wei­te­rung und Ver­tie­fung (add-on)
(TK = Teil­kom­pe­tenz)

 

Unit Thema Wis­sen / Er­ken­nen
(Tk1)
Re­flek­tie­ren / Be­wer­ten
(Tk2)
Han­deln / Ge­stal­ten
(Tk3)
Add-on:
Er­wei­te­rung – Ver­tie­fung
I In the ho­li­days
(B-plan: Schu­le, Fa­mi­lie, eine Re­gi­on / Dart­moor, eine Stadt / Ply­mouth, New Eng­land, Wet­ter)
Häkchen

iden­ti­ty / be­longing:
Jah­res­ab­lauf: your task

si­mi­la­ri­ties / dif­fe­ren­ces:
neigh­bours (S. 15)
boar­ding schools (S. 21)
han­di­caps (S. 14/15)
sum­mer ho­li­days (S. 25)

Ever­y­day Eng­lish (S. 23):
apo­lo­gi­zing, than­king

con­flict / re­so­lu­ti­on:
ha­ving to do cho­res
fri­ends mo­ving away
a new stu­dent in class

→ Ver­tie­fung Tk 3 (S. 23, Ever­y­day Eng­lish): eine frem­de Per­son höf­lich an­spre­chen, be­fra­gen, sich be­dan­ken und verab-schie­den
II A school day
(B-plan: Schu­le, Hob­bies)
Häkchen

iden­ti­ty / be­longing:

fri­ends: class trip

si­mi­la­ri­ties / dif­fe­ren­ces:
class trips GB/D (S. 116)

Lieb­lings-musik

si­mi­la­ri­ties / dif­fe­ren­ces:
Musik in GB/D (S. 37)

Ever­y­day Eng­lish (S. 41):
agreeing, di­sagreeing

con­flict / re­so­lu­ti­on:
be­ha­viour in class
con­flicts with par­ents

→ Ver­tie­fung Tk 2 (S. 33): Com­pa­re Bri­tish and Ger­man land­scapes (ri­vers, lakes, moun­ta­ins)
→ Ver­tie­fung Tk2 / Tk 3 (S. 37, S. 39): Is it cool to lis­ten to Bri­tish music? Why do many Ger­man sin­gers / bands use Eng­lish?
→ Ver­tie­fung Tk 3 (S. 41, Ever­y­day Eng­lish): ge­mein­sam eine Ent­schei­dung fäl­len (siehe Bei­spiel 4 und Bei­spiel 5 im Be­gleit-ma­te­ri­al)
→ Am Ende der Unit: Lern­auf­ga­be (siehe Be­gleit-ma­te­ria­li­en)
III Out and about
(B-plan: Hob­bies, Ein­kau­fen, eine Stadt / Ply­mouth)
Häkchen

Frei­zeit-ge­stal­tung

si­mi­la­ri­ties / dif­fe­ren­ces:
Geld D/GB (S. 48)
Ver­hal­tens-wei­sen im All­tag (Stra­ßen-ver­kehr, Ad­ap­ter, Bus­hal­te-stel­le, Geld; S. 57, 1)

Ever­y­day Eng­lish (S. 57):
po­li­te re­quests
→ Ver­tie­fung Tk 2 / Tk 3 (S. 57, S.60): Or­ga­ni­ze a town rally for a guest from Eng­land. What do vi­si­tors from Eng­land have to be ca­re­ful about in Ger­ma­ny?
IV On Dart­moor
(B-plan: Fa­mi­lie, Feste / Bräu­che, eine Re­gi­on / Dart­moor, Tiere)
Häkchen

iden­ti­ty / be­longing:
weekend ac­tivi­ties
fa­mi­ly: grand­pa­r­ents

si­mi­la­ri­ties / dif­fe­ren­ces:
local le­gends and sto­ries (S. 80-81)

Ever­y­day Eng­lish (S. 75):
gree­ting, than­king
→ Ver­tie­fung Tk 2 (S. 81): Tell a story or le­gend from your area.
V Ce­le­bra­te
(B-plan: Feste / Bräu­che, Essen bzw. Es­sens-ge­wohn-hei­ten)
Häkchen

iden­ti­ty / be­longing:
going out with fri­ends

si­mi­la­ri­ties / dif­fe­ren­ces:
ce­le­bra­ti­ons in GB/D (S. 84, S. 88)

Ever­y­day Eng­lish (S. 97):
as­king po­li­te­ly for per­mis­si­on

con­flict / re­so­lu­ti­on:
being best fri­ends

→ Ver­tie­fung Tk 2 / Tk 3 (S. 96): Choo­se a ty­pi­cal dish from your re­gi­on and ex­plain to an Eng­lish fri­end why it is a fa­vou­rite.
VI A class trip
(B-plan: Schu­le, Feste / Bräu­che, eine Re­gi­on / Corn­wall)
Häkchen

iden­ti­ty / be­longing:

fri­ends: class trip

si­mi­la­ri­ties / dif­fe­ren­ces:
class trips GB/D (S. 116)

Ever­y­day Eng­lish (S. 113):
Ma­king po­li­te re­quests, than­king

con­flict / re­so­lu­ti­on:
being best fri­ends

 

 

Wei­ter mit Cam­den Town 1