IKK in English G Access 2 New
Bestandsaufnahme mit Möglichkeiten zur Erweiterung und Vertiefung (add-on)
(TK = Teilkompetenz)
Unit | Thema |
Wissen / Erkennen
(Tk1) |
Reflektieren / Bewerten
(Tk2) |
Handeln / Gestalten
(Tk3) |
Add-on:
Erweiterung – Vertiefung |
I |
In the holidays
(B-plan: Schule, Familie, eine Region / Dartmoor, eine Stadt / Plymouth, New England, Wetter) |
|
identity / belonging:
similarities / differences:
|
Everyday English (S. 23):
conflict / resolution:
|
→ Vertiefung Tk 3 (S. 23, Everyday English): eine fremde Person höflich ansprechen, befragen, sich bedanken und verab-schieden |
II |
A school day
(B-plan: Schule, Hobbies) |
|
identity / belonging: friends: class trip
similarities / differences:
Lieblings-musik
similarities / differences:
|
Everyday English (S. 41):
conflict / resolution:
|
→ Vertiefung Tk 2 (S. 33): Compare British and German landscapes (rivers, lakes, mountains)
→ Vertiefung Tk2 / Tk 3 (S. 37, S. 39): Is it cool to listen to British music? Why do many German singers / bands use English? → Vertiefung Tk 3 (S. 41, Everyday English): gemeinsam eine Entscheidung fällen (siehe Beispiel 4 und Beispiel 5 im Begleit-material) → Am Ende der Unit: Lernaufgabe (siehe Begleit-materialien) |
III |
Out and about
(B-plan: Hobbies, Einkaufen, eine Stadt / Plymouth) |
|
Freizeit-gestaltung
similarities / differences:
|
Everyday English (S. 57):
polite requests |
→ Vertiefung Tk 2 / Tk 3 (S. 57, S.60): Organize a town rally for a guest from England. What do visitors from England have to be careful about in Germany? |
IV |
On Dartmoor
(B-plan: Familie, Feste / Bräuche, eine Region / Dartmoor, Tiere) |
|
identity / belonging:
similarities / differences:
|
Everyday English (S. 75):
greeting, thanking |
→ Vertiefung Tk 2 (S. 81): Tell a story or legend from your area. |
V |
Celebrate
(B-plan: Feste / Bräuche, Essen bzw. Essens-gewohn-heiten) |
|
identity / belonging:
similarities / differences:
|
Everyday English (S. 97):
conflict / resolution:
|
→ Vertiefung Tk 2 / Tk 3 (S. 96): Choose a typical dish from your region and explain to an English friend why it is a favourite. |
VI |
A class trip
(B-plan: Schule, Feste / Bräuche, eine Region / Cornwall) |
|
identity / belonging: friends: class trip
similarities / differences:
|
Everyday English (S. 113):
conflict / resolution:
|
Weiter mit Camden Town 1