IKK in Green Line 2 New
Bestandsaufnahme mit Möglichkeiten zur Erweiterung und Vertiefung (add-on)
(TK = Teilkompetenz)
Unit | Thema |
Wissen / Erkennen
(Tk1) |
Reflektieren / Bewerten
(Tk2) |
Handeln / Gestalten
(Tk3) |
Add-on:
Erweiterung – Vertiefung |
1 |
My friends and I
(B-plan: zwei Regionen) |
|
Across Cultures
(S.9):
Across cultures
(S. 10):
|
||
2 |
Let’s discover TTS
(B-plan: Schule) |
|
Across cultures
(S.28):
Across cultures
(S.48)
|
Am Ende der Unit:
Lern- aufgabe
Oder: introduce one of the TTS clubs at your school (statt „join our club“ S.38/9); include boxing |
|
Across cultures | London: A special day (B-plan: eine Stadt) |
|
Compare cities in Germany (S.49) | ||
3 |
London is amazing!
(B-plan: Besonder- heiten einer Stadt) |
|
What can you do in your city with young visitors?
Across cultures (S.52) Oyster card Across cultures (S.56) William the Conqueror and French words in English Across cultures (S.62) The Thames |
Vertiefung Tk3: zustimmen und höflich ablehnen bzgl. Sightseeing- plänen in London (siehe Beispiel 5 in den Begleit- unterlagen) | |
4 |
Sport is good for you!
(B-plan: Hobbies) |
|
Across cultures (S.69)
Across cultures (S.70)
German children’s health (me-diation S.73) |
Vertiefung Tk3 Begrüßen, sich und andere vorstellen: Meeting International participants in the marathon from across the world whose native tongue is not English (siehe Beispiel- aufgabe auf Seite 1 im Begleit- material) | |
Across cultures | English around the world |
|
English words in German) S. 89 |
Vertiefung mit Hilfe der Filmsequenz 9 (Tk3): eine fremde Person höflich ansprechen, befragen, sich bedanken und verab- schieden Vertiefung (Tk2) Reflexion: Is it cool to use English words? Why? How often do you use English words? Keep track the next 7 days |
|
5 | Stay in touch (role of media) |
|
Across cultures (S.92): Agony aunt in GB and your country?
Mediation task for an Italian friend on German media survey (S.96) |
Across cultures
(S.94):
Question tags (B-plan: rezeptiv) |
|
6 | Goodbye Greenwich (Cornwall - B-plan: eine Region) |
|
Across cultures (S.115):
The Celtic languages / dialects and languages in students' class |
Vertiefung TK2 – what is good and what is difficult when growing up with two languages? |
Weiter zu IKK Aufgaben