Zur Haupt­na­vi­ga­ti­on sprin­gen [Alt]+[0] Zum Sei­ten­in­halt sprin­gen [Alt]+[1]

IKK in Green Line 2 New

 

Be­stands­auf­nah­me mit Mög­lich­kei­ten zur Er­wei­te­rung und Ver­tie­fung (add-on)
(TK = Teil­kom­pe­tenz)

 

Unit Thema Wis­sen / Er­ken­nen
(Tk1)
Re­flek­tie­ren / Be­wer­ten
(Tk2)
Han­deln / Ge­stal­ten
(Tk3)
Add-on:
Er­wei­te­rung – Ver­tie­fung
1 My fri­ends and I
(B-plan: zwei Re­gio­nen)
Häkchen

Across Cul­tu­res (S.9):
Ye­ar­books

Across cul­tu­res (S. 10):
Cha­ri­ties

   
2 Let’s dis­co­ver TTS
(B-plan: Schu­le)
Häkchen

Across cul­tu­res (S.28):
Sub­jects and clubs; As­sem­bly; auch in Me­dia­ti­on (S.34)

Across cul­tu­res (S.48)
Lon­don: A spe­cial city; what is si­mi­lar and dif­fe­rent about Ger­man ci­ties?

 

Am Ende der Unit: Lern- auf­ga­be
(siehe Be­gleit- un­ter­la­gen)

Oder: in­tro­du­ce one of the TTS clubs at your school (statt „join our club“ S.38/9); in­clu­de boxing

Across cul­tu­res Lon­don: A spe­cial day (B-plan: eine Stadt)
Häkchen
Com­pa­re ci­ties in Ger­ma­ny (S.49)    
3 Lon­don is ama­zing!
(B-plan: Be­son­der- hei­ten einer Stadt)
Häkchen
What can you do in your city with young vi­si­tors?
Across cul­tu­res (S.52) Oys­ter card
Across cul­tu­res (S.56)
Wil­li­am the Con­quer­or and French words in Eng­lish
Across cul­tu­res (S.62)
The Tha­mes
  Ver­tie­fung Tk3: zu­stim­men und höf­lich ab­leh­nen bzgl. Sight­see­ing- plä­nen in Lon­don (siehe Bei­spiel 5 in den Be­gleit- un­ter­la­gen)
4 Sport is good for you!
(B-plan: Hob­bies)
Häkchen

Across cul­tu­res (S.69)
Most po­pu­lar sport in GB and Ger­ma­ny.

Across cul­tu­res (S.70)
Lon­don ma­ra­thon; run­ning events in your area?

Ger­man child­ren’s health (me-dia­ti­on S.73)

  Ver­tie­fung Tk3 Be­grü­ßen, sich und an­de­re vor­stel­len: Mee­ting In­ter­na­tio­nal par­ti­ci­pants in the ma­ra­thon from across the world whose na­ti­ve ton­gue is not Eng­lish (siehe Bei­spiel- auf­ga­be auf Seite 1 im Be­gleit- ma­te­ri­al)
Across cul­tu­res Eng­lish around the world
Häkchen
Eng­lish words in Ger­man) S. 89  

Ver­tie­fung mit Hilfe der Film­se­quenz 9 (Tk3): eine frem­de Per­son höf­lich an­spre­chen, be­fra­gen, sich be­dan­ken und verab- schie­den

Ver­tie­fung (Tk2) Re­fle­xi­on: Is it cool to use Eng­lish words? Why? How often do you use Eng­lish words? Keep track the next 7 days

5 Stay in touch (role of media)
Häkchen
Across cul­tu­res (S.92): Agony aunt in GB and your coun­try?
Me­dia­ti­on task for an Ita­li­an fri­end on Ger­man media sur­vey (S.96)
Across cul­tu­res (S.94):
Ques­ti­on tags (B-plan: re­zep­tiv)
 
6 Good­bye Green­wich (Corn­wall - B-plan: eine Re­gi­on)
Häkchen
Across cul­tu­res (S.115):
The Cel­tic lan­gua­ges / dialects and lan­gua­ges in stu­dents' class
  Ver­tie­fung TK2 – what is good and what is dif­fi­cult when gro­wing up with two lan­gua­ges?

 

Wei­ter zu IKK Auf­ga­ben