Zur Hauptnavigation springen [Alt]+[0] Zum Seiteninhalt springen [Alt]+[1]

IKK in Green Line 2 New

 

Bestandsaufnahme mit Möglichkeiten zur Erweiterung und Vertiefung (add-on)
(TK = Teilkompetenz)

 

Unit Thema Wissen / Erkennen
(Tk1)
Reflektieren / Bewerten
(Tk2)
Handeln / Gestalten
(Tk3)
Add-on:
Erweiterung – Vertiefung
1 My friends and I
(B-plan: zwei Regionen)
Häkchen

Across Cultures (S.9):
Yearbooks

Across cultures (S. 10):
Charities

   
2 Let’s discover TTS
(B-plan: Schule)
Häkchen

Across cultures (S.28):
Subjects and clubs; Assembly; auch in Mediation (S.34)

Across cultures (S.48)
London: A special city; what is similar and different about German cities?

 

Am Ende der Unit: Lern- aufgabe
(siehe Begleit- unterlagen)

Oder: introduce one of the TTS clubs at your school (statt „join our club“ S.38/9); include boxing

Across cultures London: A special day (B-plan: eine Stadt)
Häkchen
Compare cities in Germany (S.49)    
3 London is amazing!
(B-plan: Besonder- heiten einer Stadt)
Häkchen
What can you do in your city with young visitors?
Across cultures (S.52) Oyster card
Across cultures (S.56)
William the Conqueror and French words in English
Across cultures (S.62)
The Thames
  Vertiefung Tk3: zustimmen und höflich ablehnen bzgl. Sightseeing- plänen in London (siehe Beispiel 5 in den Begleit- unterlagen)
4 Sport is good for you!
(B-plan: Hobbies)
Häkchen

Across cultures (S.69)
Most popular sport in GB and Germany.

Across cultures (S.70)
London marathon; running events in your area?

German children’s health (me-diation S.73)

  Vertiefung Tk3 Begrüßen, sich und andere vorstellen: Meeting International participants in the marathon from across the world whose native tongue is not English (siehe Beispiel- aufgabe auf Seite 1 im Begleit- material)
Across cultures English around the world
Häkchen
English words in German) S. 89  

Vertiefung mit Hilfe der Filmsequenz 9 (Tk3): eine fremde Person höflich ansprechen, befragen, sich bedanken und verab- schieden

Vertiefung (Tk2) Reflexion: Is it cool to use English words? Why? How often do you use English words? Keep track the next 7 days

5 Stay in touch (role of media)
Häkchen
Across cultures (S.92): Agony aunt in GB and your country?
Mediation task for an Italian friend on German media survey (S.96)
Across cultures (S.94):
Question tags (B-plan: rezeptiv)
 
6 Goodbye Greenwich (Cornwall - B-plan: eine Region)
Häkchen
Across cultures (S.115):
The Celtic languages / dialects and languages in students' class
  Vertiefung TK2 – what is good and what is difficult when growing up with two languages?

 

Weiter zu IKK Aufgaben