Zur Haupt­na­vi­ga­ti­on sprin­gen [Alt]+[0] Zum Sei­ten­in­halt sprin­gen [Alt]+[1]

IKK in Cam­den Town 1

 

Be­stands­auf­nah­me mit Mög­lich­kei­ten zur Er­wei­te­rung und Ver­tie­fung (add-on)
(Tk = Teil­kom­pe­tenz)

 

Unit Thema Wis­sen / Er­ken­nen
(Tk1)
Re­flek-tie­ren / Be­wer­ten
(Tk2)
Han­deln / Ge­stal­ten
(Tk3)
Add-on:
Er­wei­te­rung – Ver­tie­fung
Wel- come to Cam­den Town Be- grü­ßen, sich und an­de­re vor­stel­len
Häkchen
   

Er­wei­te­rung Tk3: man stellt sich selbst na­ment­lich vor und zwar gleich, an­ders als in D; ein­an­der vor­stel­len und Fra­gen stel­len um höf­lich zu sein. Siehe Bei­spiel 1 im Be­gleit-ma­te­ri­al.

u.U. erste Sen­si­bi­li-sie­rung für Un­höf­lich­keit (S. 10, 3. Bild: „bo­ring“) und S. 13 („Shut up, Ge­or­ge“): One re­ac­tion is not nice – which one is it? Hängt aber auch von der Be­zie­hung ab: ak­ze­ta­bel unter Freun­den, un­höf­lich bei Frem­den

1 At school
(B-plan: Fa­mi­lie, Schu­le)
Häkchen
S. 25. Make a pos­ter about your school
S. 32/33 What is dif­fe­rent about schools in Bri­tain?
Sich ent­schul­di­gen (S.18)

S. 16 Sich vor­stel­len (siehe oben Tk3)

Ver­tie­fung Tk2:
What do you like about Bri­tish schools? What could we learn / take over from Bri­tish schools? (in Vor­be­rei­tung auf Lern­auf­ga­be)

2 At home
(B-plan: Wohn- ver­hält- nisse)
Häkchen
    Ver­tie­fung / Pro­ble­ma-ti­sie­rung Tk3:
In the US peop­le often give you the tour of the WHOLE house; if an Ame­ri­can came to visit you would you give the tour of your house?
3 Bir­th­days
(B-plan: Feste, Essen)
Häkchen
S. 70 What tra­di­tio­nal Ger­man food would you give Eng­lish guests? S. 58 zu­stim­men und höf­lich ab­leh­nen

Auf­ar­bei­tung S. 58 Me­ta­be­ne für gute Schü­ler: what makes it po­li­te? (you say why, you use „a bit“ and „I am af­raid“, your first say so­me­thing nice about it)

Tk3: Pay­ing com­pli­ments for a good meal, table man­ners (see link below),

Op­tio­nal (S.72/3): If you do not like Hor­rid Henry - re­wri­te the story tit­led „Pic­tu­re-per­fect Henry’s Bir­th­day Party“. First mark all the an­s­wers that are not po­li­te. (Tk 3 sich be­grü­ßen, be­dan­ken)

4 Free time
(B-plan: Hob­bies, Ein-kau­fen)
Häkchen
S. 75 Some Bri­tish pu­pils want to visit you area. Where can they go?   Tk2 (S. 83) : The woman in the pur­p­le dress sees the po­li­ce­man and tells him about her purse. She meets Char­lie, Emma, Ca­ro­li­ne and Ge­or­ge. Wri-te / act out the dia­lo­gue (be­grü­ßen, sich und an­de­re vor­stel­len, For­men der An­re­de, be­dan­ken)
5 Pets
(B-Plan: Tiere)
Häkchen
S. 108 Look around   S. 97 Höf­lich ab­leh­nen II: Ima­gi­ne you bring Oscar home to your house. Your par­ents don‘t want Oscat but don’t want to hurt your fee­lings. Write / act out the dia­lo­gue.
6 Ho­li­days
(B-plan: zwei Re­gio­nen – Scot­land and Wales, Wet­ter)
Häkchen
S. 113 Make your own ho­li­day bro­chu­re for Eng­lish-spea­king tou­rists.   S. 116 Ca­ro­li­ne talks to her par­ents about the in­vi­ta­ti­on of Emma’s par-ents to go to Wales with them. At first they are not too happy. Write/act out the dia­lo­gue. (Tk3 bit­ten, zu­stim­men, ab­leh­nen, sich be­dan­ken)

 

Link to table man­ners: http://​www.​mic​hell​ehen​ry.​fr/​po­li­te.​htm

 

Wei­ter zu Cam­den Town 2