Zur Hauptnavigation springen [Alt]+[0] Zum Seiteninhalt springen [Alt]+[1]

IKK in Camden Town 1

 

Bestandsaufnahme mit Möglichkeiten zur Erweiterung und Vertiefung (add-on)
(Tk = Teilkompetenz)

 

Unit Thema Wissen / Erkennen
(Tk1)
Reflek-tieren / Bewerten
(Tk2)
Handeln / Gestalten
(Tk3)
Add-on:
Erweiterung – Vertiefung
Wel- come to Camden Town Be- grüßen, sich und andere vorstellen
Häkchen
   

Erweiterung Tk3: man stellt sich selbst namentlich vor und zwar gleich, anders als in D; einander vorstellen und Fragen stellen um höflich zu sein. Siehe Beispiel 1 im Begleit-material.

u.U. erste Sensibili-sierung für Unhöflichkeit (S. 10, 3. Bild: „boring“) und S. 13 („Shut up, George“): One reaction is not nice – which one is it? Hängt aber auch von der Beziehung ab: akzetabel unter Freunden, unhöflich bei Fremden

1 At school
(B-plan: Familie, Schule)
Häkchen
S. 25. Make a poster about your school
S. 32/33 What is different about schools in Britain?
Sich entschuldigen (S.18)

S. 16 Sich vorstellen (siehe oben Tk3)

Vertiefung Tk2:
What do you like about British schools? What could we learn / take over from British schools? (in Vorbereitung auf Lernaufgabe)

2 At home
(B-plan: Wohn- verhält- nisse)
Häkchen
    Vertiefung / Problema-tisierung Tk3:
In the US people often give you the tour of the WHOLE house; if an American came to visit you would you give the tour of your house?
3 Birthdays
(B-plan: Feste, Essen)
Häkchen
S. 70 What traditional German food would you give English guests? S. 58 zustimmen und höflich ablehnen

Aufarbeitung S. 58 Metabene für gute Schüler: what makes it polite? (you say why, you use „a bit“ and „I am afraid“, your first say something nice about it)

Tk3: Paying compliments for a good meal, table manners (see link below),

Optional (S.72/3): If you do not like Horrid Henry - rewrite the story titled „Picture-perfect Henry’s Birthday Party“. First mark all the answers that are not polite. (Tk 3 sich begrüßen, bedanken)

4 Free time
(B-plan: Hobbies, Ein-kaufen)
Häkchen
S. 75 Some British pupils want to visit you area. Where can they go?   Tk2 (S. 83) : The woman in the purple dress sees the policeman and tells him about her purse. She meets Charlie, Emma, Caroline and George. Wri-te / act out the dialogue (begrüßen, sich und andere vorstellen, Formen der Anrede, bedanken)
5 Pets
(B-Plan: Tiere)
Häkchen
S. 108 Look around   S. 97 Höflich ablehnen II: Imagine you bring Oscar home to your house. Your parents don‘t want Oscat but don’t want to hurt your feelings. Write / act out the dialogue.
6 Holidays
(B-plan: zwei Regionen – Scotland and Wales, Wetter)
Häkchen
S. 113 Make your own holiday brochure for English-speaking tourists.   S. 116 Caroline talks to her parents about the invitation of Emma’s par-ents to go to Wales with them. At first they are not too happy. Write/act out the dialogue. (Tk3 bitten, zustimmen, ablehnen, sich bedanken)

 

Link to table manners: http://www.michellehenry.fr/polite.htm

 

Weiter zu Camden Town 2