IKK in Camden Town 1
Bestandsaufnahme mit Möglichkeiten zur Erweiterung und Vertiefung (add-on)
(Tk = Teilkompetenz)
Unit | Thema |
Wissen / Erkennen
(Tk1) |
Reflek-tieren / Bewerten
(Tk2) |
Handeln / Gestalten
(Tk3) |
Add-on:
Erweiterung – Vertiefung |
Wel- come to Camden Town | Be- grüßen, sich und andere vorstellen |
|
Erweiterung Tk3: man stellt sich selbst namentlich vor und zwar gleich, anders als in D; einander vorstellen und Fragen stellen um höflich zu sein. Siehe Beispiel 1 im Begleit-material. u.U. erste Sensibili-sierung für Unhöflichkeit (S. 10, 3. Bild: „boring“) und S. 13 („Shut up, George“): One reaction is not nice – which one is it? Hängt aber auch von der Beziehung ab: akzetabel unter Freunden, unhöflich bei Fremden |
||
1 |
At school
(B-plan: Familie, Schule) |
|
S. 25. Make a poster about your school
S. 32/33 What is different about schools in Britain? |
Sich entschuldigen (S.18) |
S. 16 Sich vorstellen (siehe oben Tk3)
Vertiefung Tk2:
|
2 |
At home
(B-plan: Wohn- verhält- nisse) |
|
Vertiefung / Problema-tisierung Tk3:
In the US people often give you the tour of the WHOLE house; if an American came to visit you would you give the tour of your house? |
||
3 |
Birthdays
(B-plan: Feste, Essen) |
|
S. 70 What traditional German food would you give English guests? | S. 58 zustimmen und höflich ablehnen |
Aufarbeitung S. 58 Metabene für gute Schüler: what makes it polite? (you say why, you use „a bit“ and „I am afraid“, your first say something nice about it) Tk3: Paying compliments for a good meal, table manners (see link below), Optional (S.72/3): If you do not like Horrid Henry - rewrite the story titled „Picture-perfect Henry’s Birthday Party“. First mark all the answers that are not polite. (Tk 3 sich begrüßen, bedanken) |
4 |
Free time
(B-plan: Hobbies, Ein-kaufen) |
|
S. 75 Some British pupils want to visit you area. Where can they go? | Tk2 (S. 83) : The woman in the purple dress sees the policeman and tells him about her purse. She meets Charlie, Emma, Caroline and George. Wri-te / act out the dialogue (begrüßen, sich und andere vorstellen, Formen der Anrede, bedanken) | |
5 |
Pets
(B-Plan: Tiere) |
|
S. 108 Look around | S. 97 Höflich ablehnen II: Imagine you bring Oscar home to your house. Your parents don‘t want Oscat but don’t want to hurt your feelings. Write / act out the dialogue. | |
6 |
Holidays
(B-plan: zwei Regionen – Scotland and Wales, Wetter) |
|
S. 113 Make your own holiday brochure for English-speaking tourists. | S. 116 Caroline talks to her parents about the invitation of Emma’s par-ents to go to Wales with them. At first they are not too happy. Write/act out the dialogue. (Tk3 bitten, zustimmen, ablehnen, sich bedanken) |
Link to table manners: http://www.michellehenry.fr/polite.htm
Weiter zu Camden Town 2