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Sprach­li­che Ana­ly­se von Cic., Phil. 5, 42 ff

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Diese Seite ist Teil einer Ma­te­ria­li­en­samm­lung zum Bil­dungs­plan 2004: Grund­la­gen der Kom­pe­tenz­ori­en­tie­rung. Bitte be­ach­ten Sie, dass der Bil­dungs­plan fort­ge­schrie­ben wurde.

Ci­ce­ro stellt im Senat die Leis­tun­gen des jun­gen Ok­ta­vi­an dar, der hier nach sei­nem Ad­op­tiv­va­ter Gaius Cae­sar ge­nannt ist. Dabei ver­gleicht er ihn mit Pom­pei­us. Wegen sei­ner Ver­diens­te um die Ret­tung der Frei­heit spricht sich Ci­ce­ro am Schluss dafür aus, Ok­ta­vi­an den Ober­be­fehl über das von ihm zu­sam­men­ge­stell­te Heer zu er­tei­len.

Venio ad C. Cae­sa­rem, pa­tres con­scrip­ti. An­to­ni­us, homo im­po­ten­tis­si­mus animo hos­ti­li in omnes bonos cum ex­er­ci­tu ad­vola­bat ad urbem. Quid huius au­da­ciae po­te­rat op­po­ni? Non­dum ullos duces ha­beba­mus, non co­pi­as; nul­lum erat con­si­li­um pu­bli­cum , nulla li­ber­tas; dan­dae cer­vices erant cru­de­l­i­ta­ti ne­fa­riae; fugam qua­e­reba­mus omnes, quae ipsa ex­itum non ha­be­bat.

Quis po­pu­lo Ro­ma­no ob­tu­lit hunc di­vi­num adu­le­scen­tem ? Hic, cum omnia ad per­ni­ciem nostram pe­sti­fe­ro illi civi pa­terent, su­bi­to prae­ter spem om­ni­um ex­or­tus prius con­fecit ex­er­citum, quem fu­r­o­ri M. An­to­ni op­po­ne­ret, quam quis­quam eum hoc co­gi­t­are sus­pi­ca­re­tur. Magni ho­no­res ha­b­i­ti sunt Cn. Pom­peio, cum esset adu­le­scens, et qui­dem iure . Sub­ve­nit enim rei pu­bli­cae, sed ae­ta­te multo ro­bus­ti­or et stu­dio mi­li­tum ducem qua­e­ren­ti­um pa­ra­ti­or erat.

Cae­sar autem, annis mul­tis minor , ve­te­r­a­nos cu­p­i­en­tes iam re­quie­sce­re ar­ma­vit; eam cau­sam com­ple­xus est , quae erat se­na­tui, po­pu­lo, cunc­tae Ita­liae, deis ho­mi­ni­bus­que gra­tis­si­ma. Et Pom­pei­us ad L. Sul­lae ma­xi­mum im­pe­ri­um et ex­er­citum vic­to­rem ac­ces­sit; Cae­sar se ad nemi­nem adi­un­xit; ipse prin­ceps ex­er­ci­tus fa­ci­en­di et pra­e­si­dii com­pa­ran­di fuit. Demus igi­tur im­pe­ri­um Cae­sa­ri, sine quo bel­lum geri non po­test.

 


Sprach­li­che Ana­ly­se von Cic., Phil. 5, 42 ff: Her­un­ter­la­den [pdf] [38 KB]

Wei­ter mit Ana­ly­se 4