Zur Haupt­na­vi­ga­ti­on sprin­gen [Alt]+[0] Zum Sei­ten­in­halt sprin­gen [Alt]+[1]

Text 3

In­fo­box

Diese Seite ist Teil einer Ma­te­ria­li­en­samm­lung zum Bil­dungs­plan 2004: Grund­la­gen der Kom­pe­tenz­ori­en­tie­rung. Bitte be­ach­ten Sie, dass der Bil­dungs­plan fort­ge­schrie­ben wurde.

Ci­ce­ro spricht sich am 1. Ja­nu­ar 43 da­ge­gen aus, eine Ge­sandt­schaft zu An­to­ni­us zu schi­cken. Viel­mehr, so ar­gu­men­tiert Ci­ce­ro, komme es dar­auf an, dem Volk die ei­ni­ge Hal­tung des Se­na­to­ren­stan­des zu zei­gen, not­falls eben auch durch einen Kriegs­be­schluss gegen An­to­ni­us.

Illi enim, qui bel­lum cum re pu­bli­ca ger­unt, hunc diem non ex­spec­tabant. Hic enim dies vobis, pa­tres con­scrip­ti, il­lu­xit, haec po­tes­tas data est, ut, quan­tum vir­tu­tis, quan­tum con­stan­tiae, quan­tum gra­vi­ta­tis in huius or­di­nis con­silio esset, po­pu­lo Ro­ma­no de­clara­re pos­se­tis. Re­cor­d­a­mi­ni, quan­tus con­sen­sus vestrum, quan­ta vir­tus, quan­ta con­stan­tia fue­rit, quantam a po­pu­lo Ro­ma­no lau­dem, quantam glo­ri­am, quantam gra­ti­am con­se­cu­ti sitis. Atque illo die, pa­tres con­scrip­ti, ea con­sti­tuis­tis, ut vobis iam nihil sit in­te­grum nisi aut ho­nes­ta pax aut bel­lum ne­ces­sa­ri­um.

Pacem vult M. An­to­ni­us; arma de­po­nat, roget, depre­ce­tur. Nemi­nem ae­quio­rem re­pe­riet quam me, cui in­i­mi­cus quam ami­cus esse ma­luit. Nihil est pro­fec­to, quod pos­sit dari bel­lum ger­en­ti; erit for­tas­se ali­quid, quod con­ce­di pos­sit pacem ro­gan­ti; le­ga­tos vero ad eum mit­te­re non iam le­vi­ta­tis est, sed de­men­tiae, ut, quod sen­tio, dicam.

Pri­mum duces eos lau­da­vis­tis, qui con­tra illum bel­lum pri­va­te con­silio sus­ce­pis­sent, de­inde mi­li­tes ve­te­r­a­nos, qui, cum ab An­to­nio in co­lo­ni­as es­sent de­duc­ti, il­li­us be­ne­fi­cio li­ber­ta­tem po­pu­li Ro­ma­ni an­te­po­suer­unt.

Cic., Phil. 5, 1-3 (gek. und bearb.), 157 Wör­ter

Wort­er­klä­run­gen

il­lu­ce­sce­re, il­lu­ces­co, il­lu­xi : an­bre­chen
est (+ Gen.) : es ist ein Zei­chen (von)

 


Text­bei­spie­le (in der Prä­sen­ta­ti­on er­wähnt) zum Ein­satz im Un­ter­richt: Her­un­ter­la­den [pdf] [158 KB]

Wei­ter mit Prü­fungs­auf­ga­be