Zur Hauptnavigation springen [Alt]+[0] Zum Seiteninhalt springen [Alt]+[1]

Stundenübersicht

Unterrichtseinheit zum Film Up

Stunde 1: Characterizing Carl Fredricksen

Sequenz

Aufgabe

Material

Zeit-bedarf

TK Bildungsplan

HSV

SKO

TMK

(1) Carl = grumpy old man

[0:11:11-0:12:51] LZ 1

Pause

   

1:40

     
 

Describe Carl Fredricksen – what he looks like

Adjektive an der Tafel sammeln und vorstrukturieren: negative, neutral, positive.

[describing people]

Voc.: cane; stairlift / elderly assistance chair; hearing aid.

5:00

(2)

  (3)

(2) Carl and the construction workers

[0:12:51-0:14:44] LZ 2

Pause; zurück zu 0:00:48

   

2:00

     
 

Describe Carl Fredricksen – how he behaves

Adverben / Verben; daraus Adjektive ableiten, die an der Tafel gesammelt werden

[describing people]

Voc.: construction worker.

6:00

(2)

(1)

(3)

 

AB: "Describing people";

Choose 5 adjectives that you didn´t use before and use them to describe Carl; give evidence from the film.

[describing people]

AB: "Describing people"<104>

6:00

(2)

  (3)

(3) Charles Muntz in the 1930-s

Read AB

AB: Charles Muntz in the 1930-s<105-01>

Charles Muntz in the 1930-s: Vokabelhilfen<105-03>

Voc.: dirigible; gangplank; opening credits; newsreel; footage.

4:00

     

[0:00:48-0:02:43]LZ 3 Pause; zurück zu 0:00:48

First viewing
 

2:00

     
 
Multiple choice questions

Vera-8: globales und detailliertes Hör-Sehverstehen

AB: Charles Muntz in the 1930-s<105>

Differenzierung
  • A: ohne Hilfe
  • B: Vokabelhilfen
  • C: Dictionary

4:00

(1)

(2)

(2)

(5)

[0:00:48-0:02:43] LZ 3

Pause

Second viewing

 

2:00

     
 

Besprechung

 

6:00

     

(4)

HW1: Find music that is often played at wedding ceremonies (internet / experts).

AB: HW1: music for weddings<106-01> bzw.

Folie: HW1: music for weddings<106-02>

2:00

    (10)

     

Σ 41:00

     

Weitere Stundenübersichten finden sich im Download.

 

Stundenübersicht: Herunterladen [doc][212 KB]

Weiter zu Characterizing Carl