Erschließen der syntaktisch-inhaltlichen Struktur
Infobox
Diese Seite ist Teil einer Materialiensammlung zum Bildungsplan 2004: Grundlagen der Kompetenzorientierung. Bitte beachten Sie, dass der Bildungsplan fortgeschrieben wurde.
Aufgabe
Erschließen Sie die syntaktisch-inhaltliche Struktur nach der Methode des linearen Dekodierens.
Seneca setzt große Hoffungen auf Lucilius Seneca Lucilio suo salutem Cresco et exsulto et discussa senectute recalesco, quotiens ex iis, quae agis ac scribis, intellego, quantum te ipse - nam turbam olim reliqueras - superieceris. Si agricolam arbor ad fructum perducta delectat, si pastor ex fetu gregis sui capit voluptatem, si alumnum suum nemo aliter intuetur, quam ut adulescentiam illius suam iudicet – quid evenire credis iis, qui ingenia educaverunt et, quae tenera formaverunt, adulta subito vident? |
crescere aufblühen , exsultare aufspringen vor Freude, recalescere wieder jung werden, se supericere über sich hinauswachsen
|
|
Assero te mihi; meum opus es. Ego cum vidissem indolem tuam, inieci manum, exhortatus sum, addidi stimulos nec lente ire passus sum, sed subinde incitavi. Et nunc idem facio, sed iam currentem hortor et invicem hortantem. „Quid illud,“ inquis „adhuc volo.“ In hoc plurimum est, |
asserere beanspruchen (im juristischen Sinn), manum inicere die Hand auf etwas legen (und damit als sein Eigentum beanspruchen) |
|
non sic, quomodo principia totius operis dimidium occupare dicuntur. Ista res animo constat: Itaque pars magna bonitatis est velle fieri bonum. Scis, quem bonum dicam? Perfectum, absolutum, quem malum facere nulla vis, nulla necessitas possit. [4] Hunc te prospicio, si perseveraveris et incubueris et id egeris, ut omnia facta dictaque tua inter se congruant ac respondeant sibi et una forma percussa sint. Non est huius animus in recto, cuius acta discordant. Vale. |
dimidium occupare die Hälfte erledigen
unā formā percutere
mit einem Prägestempel schlagen
|
weiter: Lösung
Textgrammatik_Übungen: Herunterladen [docx] [79 KB]
Textgrammatik_Übungen: Herunterladen [pdf] [215 KB]