Zur Haupt­na­vi­ga­ti­on sprin­gen [Alt]+[0] Zum Sei­ten­in­halt sprin­gen [Alt]+[1]

Womit lesen?

In­fo­box

Diese Seite ist Teil einer Ma­te­ria­li­en­samm­lung zum Bil­dungs­plan 2004: Grund­la­gen der Kom­pe­tenz­ori­en­tie­rung. Bitte be­ach­ten Sie, dass der Bil­dungs­plan fort­ge­schrie­ben wurde.

Sprach­li­che Mit­tel beim Lesen

Wortschatzarbeit in der Kursstufe - Grafik

Rea­ding skills/Be­triebs­wort­schatz in den Lehr­wer­ken der Kurs­stu­fe

Con­text 21 (Cor­nel­sen)

  • Boxes “Lan­gua­ge help” (ge­sam­tes Buch)
  • Lan­gua­ge prac­tice (pp. 212ff.)
  • Dea­ling with un­k­nown words (p. 244)
  • pa­ra­phra­sing (p. 245)
  • Learning new words (p. 246)
  • Using a dic­tio­na­ry (pp. 246f.)
  • quo­ting (p. 254)
  • rea­ding skills (p. 270)
  • iden­ti­fy­ing text types (pp. 271f.)
  • Rea­ding non-fic­tion (p. 273)
  • Rea­ding poe­try (pp. 274f.)
  • Rea­ding/watching drama (p. 276)
  • rea­ding nar­ra­ti­ve prose (p. 277)
  • Ke­eping a rea­ding jour­nal (p. 278)

Auf diese und die nächs­ten 2 Fo­li­en nur kurz hin­wei­sen. Zu­sam­men­fas­sen.

Sum­mit G8 (Dies­ter­weg)

  • Spe­cial vocab (the­ma­ti­scher Wort­schatz) (Boxes im gan­zen Buch)
  • Gues­sing un­k­nown words (p. 255)
  • Using an Eng­lish dic­tio­na­ry (p. 256)
  • Ex­ten­si­ve rea­ding: skim­ming and scan­ning (p. 261)
  • Note-ta­king (pp. 261f)
  • Gra­phic or­ga­ni­zers (p. 264)
  • An­s­we­ring com­pre­hen­si­ve ques­ti­ons (p. 265)
  • Rea­ding log (pp. 268ff.)
  • Ana­ly­sing sta­tis­tics (p. 284)
  • Working with vi­su­als (p. 285)
  • Lan­gua­ge Kit (pp. 295ff.)
  • Ana­ly­sing li­tera­ry texts (pp. 298ff)
  • Ana­ly­sing non-fic­tio­nal texts (pp. 302f.)

Green Line Ober­stu­fe (Klett)

  • Gues­sing new words (p. 248)
  • Working with a dic­tio­na­ry (p. 248)
  • Text skills (pp. 249ff.)
  • Vo­ca­bu­la­ry Text ana­ly­sis (p. 252)
  • Vo­ca­bu­la­ry Cha­rac­te­ri­sa­ti­on (p. 253)
  • Nar­ra­ti­ve per­spec­tives (p. 254)
  • style, tone re­gis­ter (p. 257)

 

 

Ge­samt­ma­te­ria­li­en Work­shop Lesen: Her­un­ter­la­den [ppt] [149 KB]