Womit lesen?
Infobox
Diese Seite ist Teil einer Materialiensammlung zum Bildungsplan 2004: Grundlagen der Kompetenzorientierung. Bitte beachten Sie, dass der Bildungsplan fortgeschrieben wurde.
Sprachliche Mittel beim Lesen
Reading skills/Betriebswortschatz in den Lehrwerken der Kursstufe
Context 21 (Cornelsen)
- Boxes “Language help” (gesamtes Buch)
- Language practice (pp. 212ff.)
- Dealing with unknown words (p. 244)
- paraphrasing (p. 245)
- Learning new words (p. 246)
- Using a dictionary (pp. 246f.)
- quoting (p. 254)
- reading skills (p. 270)
- identifying text types (pp. 271f.)
- Reading non-fiction (p. 273)
- Reading poetry (pp. 274f.)
- Reading/watching drama (p. 276)
- reading narrative prose (p. 277)
- Keeping a reading journal (p. 278)
Auf diese und die nächsten 2 Folien nur kurz hinweisen. Zusammenfassen.
Summit G8 (Diesterweg)
- Special vocab (thematischer Wortschatz) (Boxes im ganzen Buch)
- Guessing unknown words (p. 255)
- Using an English dictionary (p. 256)
- Extensive reading: skimming and scanning (p. 261)
- Note-taking (pp. 261f)
- Graphic organizers (p. 264)
- Answering comprehensive questions (p. 265)
- Reading log (pp. 268ff.)
- Analysing statistics (p. 284)
- Working with visuals (p. 285)
- Language Kit (pp. 295ff.)
- Analysing literary texts (pp. 298ff)
- Analysing non-fictional texts (pp. 302f.)
Green Line Oberstufe (Klett)
- Guessing new words (p. 248)
- Working with a dictionary (p. 248)
- Text skills (pp. 249ff.)
- Vocabulary Text analysis (p. 252)
- Vocabulary Characterisation (p. 253)
- Narrative perspectives (p. 254)
- style, tone register (p. 257)
Gesamtmaterialien Workshop Lesen: Herunterladen [ppt] [149 KB]