Zur Haupt­na­vi­ga­ti­on sprin­gen [Alt]+[0] Zum Sei­ten­in­halt sprin­gen [Alt]+[1]

Übung/ Lern­stra­te­gi­en

In­fo­box

Diese Seite ist Teil einer Ma­te­ria­li­en­samm­lung zum Bil­dungs­plan 2004: Grund­la­gen der Kom­pe­tenz­ori­en­tie­rung. Bitte be­ach­ten Sie, dass der Bil­dungs­plan fort­ge­schrie­ben wurde.

Übung in Stil­lar­beit; als in­for­ma­ti­on-gap ac­tivi­ty oder Wett­be­werb

    • clus­te­ring / net­wor­king
    • matching
    • cir­cle the cor­rect word
    • chan­ging the form of the word
    • using pre­fi­xes /suf­fices
    • clas­si­fy­ing
    • using given le­xi­cal items to com­ple­te a spe­ci­fic task
    • fil­ling in cross­words, grids or dia­grams
    • gap-fil­ling
    • me­mo­ry games
    • working with the dic­tio­na­ry
    • spot­ting and ex­plai­ning “fa­vou­rite” words to a part­ner
    • mil­ling around
    • schrift­li­che Ar­beits­auf­trä­ge mit Ver­wen­dung neuen Vo­ka­bu­lars
    • taboo
    • lis­ten for your word
    • slap that word
    • Schreib­kon­fe­renz / fri­end­ly feed­back fair
    • …-mi­nu­te-talks
    • per­for­man­ces with note-ta­king
    • close-rea­ding
    • adopt a word
    • same-dif­fe­rent-dic­ta­ti­on
    (Lern-)Stra­te­gi­en
    Or­ga­ni­sa­ti­on - vo­ca­bu­la­ry note­book and re­trie­ving

    • net­wor­king / topic web
    • sor­ting

    (Lern-)Strategien

    • dis­cus­sing the fine dif­fe­ren­ces
    • crea­ting men­tal links
    •  vo­ca­bu­la­ry bag
    • wall dic­tio­na­ry
    • col­lo­ca­ti­ons

    (Lern-)Strategien

     

     

    Sprach­li­che Mit­tel (Fo­li­en): Her­un­ter­la­den [doc] [1,4 MB]