Diagnosebögen
Infobox
Diese Seite ist Teil einer Materialiensammlung zum Bildungsplan 2004: Grundlagen der Kompetenzorientierung. Bitte beachten Sie, dass der Bildungsplan fortgeschrieben wurde.
- (Selbst-)Diagnosebögen
I can ... | No problem! | I sometimes find this difficult. | I definitely need more practice. | |
communicate with my classmates and my teacher. | ||||
contribute detailed information on subjects related to my interests or experience. | ||||
express my ideas spontaneously. | ||||
express my emotional reactions. | ||||
express my views in a discussion. | ||||
relate my contributions well to those of other speakers. | ||||
give a short talk, using clear and well-structured speech. |
-
alle bekannten Übungs- und Prüfungsformen
- Beschriftung einer Abbildung
- Zuordnung Definition – Begriff
- Ergänzungsübungen
-
Erläuterung eines Begriffs
- außerschulische Zertifizierungen (example taken from: ESOL; FCE, University of Cambridge, 2008)
You have seen this announcement in an international magazine...
MY FAVOURITE TEACHER Tell us about a favourite teacher of yours and say what you remember about him or her. We will publish the most interesting articles next month. |
Sprachliche Mittel (Folien): Herunterladen [doc] [1,4 MB]