Zur Haupt­na­vi­ga­ti­on sprin­gen [Alt]+[0] Zum Sei­ten­in­halt sprin­gen [Alt]+[1]

Text­pro­duk­ti­on

In­fo­box

Diese Seite ist Teil einer Ma­te­ria­li­en­samm­lung zum Bil­dungs­plan 2004: Grund­la­gen der Kom­pe­tenz­ori­en­tie­rung. Bitte be­ach­ten Sie, dass der Bil­dungs­plan fort­ge­schrie­ben wurde.

When you write a text (com­ment, essay etc), there are a few things you should re­me­ber:

  • Struc­tu­re your ideas.
  • Write n in­tro­duc­tion.
  • Write a new pa­ra­graph for a new idea.
  • Write a con­clu­si­on.
  • Check your text for mis­ta­kes (what are your fa­vou­rite mis­ta­kes?
  • Use lin­king words like: in ad­di­ti­on, on the one hand / on the other hand, first of all, as a re­sult, be­si­des, to con­clu­de... (find more yours­elf)
  • Never begin with "I tell you about ... now!!!
  • Start with re­pea­ting the topic / ques­ti­on so that the re­a­der knows what you are wri­ting about wi­thout ha­ving to read the task.
  • Never write phra­ses like ... or so­me­thing (like that / else) - that does not mean any­thing, leave it out.

Text­pro­duk­ti­on soll­te immer fol­gen­de Schrit­te be­inhal­ten:

  1. Pla­nen
    • wer liest mei­nen Text?
    • was will ich schrei­ben?
    • wozu schrei­be ich?
  2. Sam­meln (Ar­gu­men­te, Fak­ten, Ideen etc.)
  3. Sor­tie­ren des Ge­sam­mel­ten nach Wich­tig­keit, lo­gi­schem Zu­sam­men­hang etc.
  4. Ers­ter Ent­wurf
  5. Feed­back dazu durch Leh­rer und/oder Peers, ei­ge­ne Über­prü­fung
  6. End­gül­ti­ge Fas­sung

 

Auch ein zwei­ter Ent­wurf und wei­te­res Feed­back sind denk­bar.

 

 

Text­pro­duk­ti­on: Her­un­ter­la­den [doc] [24 KB]

Text­pro­duk­ti­on: Her­un­ter­la­den [pdf] [7 KB]