Zur Hauptnavigation springen [Alt]+[0] Zum Seiteninhalt springen [Alt]+[1]

Lernerprodukt

Infobox

Diese Seite ist Teil einer Materialiensammlung zum Bildungsplan 2004: Grundlagen der Kompetenzorientierung. Bitte beachten Sie, dass der Bildungsplan fortgeschrieben wurde.

Problematisierung anhand von Schülerprodukt und Kriterienkatalog

A) taken from a personal essay, year 12: Majorca – a holiday with bad taste

A lot of travel agencies offer Majorca-journeys for low prices.
  1. If you surf the web you can often find the same offering for under 100 €.
  2. That is probably the reason, why so much people, mainly youths, book their Majorca travel by the world wide web.
  3. My friend Julia and I fancied to spend our summer holiday on the island of Majorca.
  4. We went to a lot of travel agencies but the offerings overrunned our price ceiling.
  5. Near the hotel there were supposed a lot of bars and discotheques to spend the night,so it was not difficult for us to make a decission.
  6. A few weeks later we were at the airport of Stuttgart to join our flight.
  7. We catched our bus which drove to our hotel.
  8. A heavy smell of alcohol flew through it and the other tourists welcomed us with rude songs, but we did not pay attention.
  9. The following week continued similar but we adapted to the bad food and the wakefulnights and tried to do our the best.
  10. ...

B) aus den Korrekturrichtlinien für das Abitur (Kriterien einer Leistung im Bereich „sehr gut“)

  • Verwendung eines sehr reichhaltigen und treffsicheren Wortschatzes,
  • sichere Beherrschung von idiomatischen Wendungen
  • differenzierter Gebrauch auch komplexerer syntaktischer und grammatischer Strukturen
  • sehr gute Anwendung textstrukturierender Elemente
  • eigenständige Leistung
  • nahezu korrekter Sprachgebrauch,
  • kaum Verstöße gegen die Sprachnorm

 

 

Lernerprodukt: Herunterladen [doc] [40 KB]